Google arama motoru yıllar geçtikçe daha da akıllı olmakta ve bazen yapmış olduğumuz saçma arama sorgularını bile bulmak istediğimiz sonuç ile eşleştirerek karşımıza çıkarmakta. Bu konuda Google Webmaster Blogunda Pandu Nayak tarafından yayınlanan makalede, her gün milyarlarca arama sorgusu yapılıyor ve bu sorguların %15’ini ilk defa gördüklerinden bahsediyor.

Konumuza dönersek, ister e-ticaret sitesi olsun, ister kişisel web sitemiz yada haber sitemiz olsun, yayınladığımız her ne içerik var ise, bu içeriklerin ziyaretçiler tarafından bulunabilmesi ve alternatif arama sorgularına cevap verebilmesi, arama motoru optimizasyonu konusunda istenen adımlardan ilkini karşılamış olacaktır.

Daha anlaşılır kılmak için bir örnek verelim, mesela ev dekorasyonumuz için dekoratif şemsiye adında bir ürün aradığımızı varsayalım. Sizin de dekoratif şemsiye satan bir web siteniz olduğunu varsayalım. Ürünlerinizin açıklamalarına dekoratif şemsiye yazarsanız ve bende arama sorguma dekoratif şemsiye yazarsam, sizin web sitenizi bulma ihtimalim yüksek.

Ama benim aklıma o an dekoratif şemsiye kelimesi gelmedi ve şöyle bir sorgu yaptım, masa üstü süs şemsiyesi

Eğer siz web sitenizde ürün açıklamalarına bu yapmış olduğum arama sorgusunu içeren bir açıklama yazmamışsanız, web sitenizin bu tür bir sorguda bulunma ihtimali oldukça düşük olacaktır. Her ne kadar Google, arama konusunda görselleri tarayarak sattığınız ürün hakkında ve diğer kişilerin aramalarında hangi görsellere tıkladığını bildiğinden, siz yazmasanız bile sizin sitenizi bir şekilde sıralamada gösterecektir, ama kim bilir kaçıncı sırada.

Dekoratif şemsiye diğer arama sorguları
Dekoratif şemsiye diğer arama sorguları

Ne demek istediğimizi daha net anlatmak istersek, etkili bir seo çalışması için yukarıda yer alan ilgili aramalar kelimelerinden bize uyanları içeriğimize ekleyerek daha fazla kişiyi hedeflemiş ve daha fazla ziyaretçi elde etme şansı yakalamış oluruz.

Bu yazıyı bu noktaya kadar okuyanlar ve bu konu hakkında bilgisi olanlar diyebilirler ki, evet ne var bunda kelime analizi çalışması yaparak zaten bunları bulabiliyoruz… Tam evet tam hayır…

Yazımızın başlığında Google Ads reklamları ve seo iş birliğinden bahsettik, malumunuz Google standart bir arama sorgusunda, sayfanın en üst kısmına 4 adet reklam, eğer arama sorgumuz için yerel sonuçlar var ise 3 adet Google Benim İşletmem sonucu, sağ tarafta Google Alışveriş reklamları, sonra varsa görsel arama sonuçları, video arama sonuçları, sonra 10 adet organik arama sonucu ve altta da 3 adet reklam sorgusu göstererek, sayısını bilemediğimiz kadar sonuç göstermekte.

Sonuç olarak siz organik olarak ilk sırada yer alsanız bile reklamların üstte durmasından kaynaklı maalesef organik aramaların aylık aranma hacimlerinden alacağınız pay oldukça az olacaktır. Bu durumda ne yapmak gerekiyor, Google Ads reklamları kullanarak biraz daha pazar payımızı arttırmak gerekiyor.

İşte bu Google adwords reklamlarını kullandığımız zaman üç farklı kelime sınırlamasıyla karşılaşmış olacağız bunlar;

  • Geniş eşleme
  • Sıralı eşleme
  • Tam eşleme

Bu üç eşleme türünden en çok para harcatanı kuşkusuz geniş eşleme olacaktır. Günlük bütçenizi çok kısa sürede tüketecek kelimeler bulunacak ve siz bu durumdan pek memnun kalmayacaksınız. Bu durumu biraz daha aza indirmek isterseniz sıralı eşleme kullanacaksınız ama sıralama eşleme de bazen alakasız arama kelimelerini sitenize yönlendirecek ve sizi para kaybına sürükleyecektir.

Ama burada bazen öyle ilginç durumlar ile karşılaşıyor olacaksınız ki, harcanan para sayesinde el edeceğiniz arama sorgusu kalıbı ile satmış olduğunuz diğer tüm ürünlere uygulayarak çok büyük kazançlar elde edebilirsiniz.

Arama motorlarında başarılı olabilmek için biraz empati yeteneğinden faydalanmak gerekebilir. Herkes sizin gibi ustaca arama sorgusu yapamayabilir veya farklı bir alternatif arıyor olabilir.

Örnek bir sorgu verelim, siz genel olarak internet üzerinden alışveriş yaparken kredi kartı ile yapıyorsunuzdur ve arama sorgularınız da genel olarak aradığınız ürün ismi yer alıyordur. Ama farklı ödeme sistemleri var, mesela kapıda ödeme, banka havalesi gibi…

Siz yumurta çırpıcı ararsınız, başkaları yumurta çırpıcı kapıda ödeme diye arayabilir. İşte bu tarz sorguları bazen anahtar kelime bulma araçlarında göremeyebilirsiniz. Ve siz bu sorguyu Google Ads reklamları sayesinde öğrendiğiniz de, e-ticaret sitenizde ki tüm ürünlere böyle bir sorguya cevap verebilecek düzenleme yaptığınız da emin olun, Google Ads‘e verdiğiniz paranın size uzun vadede döndüğünü göreceksiniz.

Bu sadece örneklerden birisi, burada dikkat edilmesi gereken şey, Google Ads reklamlarını günlük takip etmek ve arama sorgu davranışlarını iyi analiz etmek olacaktır.

Sonuç olarak Google Adwords ve Seo iş birliğinden güzel neticeler doğacaktır…

Google Ads Reklamları ve Seo İş Birliği

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir