Günümüzün iş dünyasında başarılı olmak ve markamızı büyütmek için artık sadece web sitesi yoluyla ilerlemek, pastadan sadece bir dilim almaya benzer. Örnek bir web sitesi trafik kaynakları şu şekilde olmaktadır;

Görsel de yer aldığı gibi sadece organik aramalara odaklanmak, pastadan sadece %40 oranında faydalanmaya %60 oranında ise kaybettiğimiz ziyaretçi bulunmakta.
Bu yazımız da instagram’da organik olarak büyümenin tüm yollarını listeleyeceğiz ve tam kapsamlı olarak instagram seo konusunu işleyeceğiz.
#1. Instagram kullanıcı adınızı optimize edin
Instagram günümüz de çok çeşitli amaçlarla kullanılmaktadır, isterseniz niş bir alanda hesap açıp, iyi bir kitle yakalayıp onu satabilir yada pazarlama amaçlı kullanabilir, isterseniz de kendi adınızı yada markanızı büyütüp işleriniz için kullanabilirsiniz. Her iki ve yazmadığımız diğer amaçlar için organik olarak büyümek için instagram kullanıcı adınızı ve profil sayfanızı mutlaka optimize etmelisiniz.

Instagram’da arama kısmına “mizah” kelimesini yazdık ve çıkan sonuçlar görselde görüldüğü gibidir. Bu görsel de almamız gereken ders, kullanıcı adımız da anahtar kelime geçiyorsa örnek ilk sırada yer alan “mizahpasha” gibi yada profil kısmında yer alan örnek 3.sırada çıkan “misvakdergi” açıklamasında Misvak Mizah Dergisi yazısı gibi optimize edilmiş bir kullanıcı adı ve hesap sayfası, instagram aramalarında ön sıralar da yer almaktadır ve bu tarz bir arama yapanların sizleri bulması oldukça kolay olacaktır.
Örnekte ki gibi bir niş alanda iş yapmıyor mesala butik mağaza, yada takı mağazanız var ise, markanızı olduğu gibi kullanmak ve sonrasında profil sayfanızı sattığınız ürünlerle ilgili açıklamalar da bulunmak aynı işlemi gösterecektir.
#2. Instagram’da fotoğraflarınıza alternatif metin ekleyin


Instagram, aynı Google gibi bir nevi fotoğraf arama motorudur ve kendi algoritması içerisinde nesne tanıma teknolojisi kullanmakta, bu teknoloji sayesinde görme bozukluğu olan kişiler için fotoğrafların neler olduğunu ekran okuyucular sayesinde gerçekleştirebilmekte.
Arama motorları için görselleri optimize ederken alt text kısımlarının ne kadar önemli olduğunu, arama motorlarının görsellerde ne olduğunu daha net kavrayabilmeleri için gerekli olduğunu bilmeniz gereklidir. İşte bu mantığın aynısı instagram görsel tanımlama için de geçerlidir ve eğer sizler fotoğraflarınıza alternatif metin eklerseniz var olan instagram kullanıcılarına ek olarak minimum 220000 kişi daha ekleyebilir ve bunu kullanmadıklarını var sayarsak bu 200000 kişinin hepsini kazanabilirsiniz. Bu 200000 kişi nereden çıktı diyorsanız, Türk Oftalmoloji Derneği Başkanının 2016 yılında verdiği açıklamaya göre 2016 yılında 220000 kişinin görme engeli bulunmakta ve bu rakam her 1000 kişiden 3 kişi de bu sorun var demektir.
#3. Anahtar kelimelerinizi hashtag olarak kullanın

Instagram’da arama yaptığınız da karşınıza bu ekran çıkacaktır ve burada etiketler kısmında yer almak için, fotoğrafınızın ne olduğunu anlatan anahtar kelimeleri hashtag olarak kullandığınız da siz de yukarıda ki etiket sayfalarında görünmeye başlayabilirsiniz.
Instagram da hangi hashtagleri kullanacağınızı bilmiyorsanız, bir kaç ufak taktik yapabilirsiniz. Sizinle aynı konuda fotoğraf paylaşan hesapların paylaşımlarını inceleyip onların kullandığı hashtagleri kullanmak ilk etapta sizin işinizi çözecektir.
Bu konuda bazı ufak detayları bilmekte önemlidir. Mesela #istanbul, #ankara, #izmir, #bursa gibi şehirlerin hashtaglarını kullandığınız da sizin paylaşımınızı görmeleri biraz zordur. Çünkü anlık olarak çok fazla görsel bu hashtaglarla paylaşıldığı için, atar atmaz listenin başında olan fotoğrafınız, sayfayı yenilediğiniz de çok aşağılara gittiğini ve görünür de olmadığını göreceksiniz. Bu yüzden kendi sektörünüzle alakalı kelimeleri, kendi konunuzla alakalı etiketler kullanmak sizler için daha faydalı olacaktır.
Emre Seymenler, sahibi olduğu birçok internet sitesinde çeşitli alanlarda yazılar yazmaktadır. Makine mühendisi mesleğinin yanı sıra SEO (Arama motoru optimizasyonu) konusunda 15 yıldan fazla bir deneyime sahiptir. Bunlara ilaveten Python yazılım dilinin Django çerçevesi ile kendi çapında sistemler geliştirmektedir.