Yerel işler yapıyorsanız ve gelecek büyüme hedefleriniz için öncelikle bulunduğunuz konumda zirvede olmak istiyorsanız, size gerekli olacak tek şey yerel seo hakkında tam bir uzman olmanızdır. Hazırladığımız bu yerel seo rehberi ile lokalde zirvede olmak çok kolay olacak.
Yerel seo için bazı kavramların ne demek olduğunu anlamakta yarar var.
Yerel (Lokal) Seo Nedir
Yerel seo; bulunduğunuz şehir yada bölge için sizin gibi diğer işletmeler arasından sıyrılıp üst sıralarda olmak için yapmanız gereken işlemlerin tümüdür. Bu işlemler, site içerik düzenlemeleri, site teknik düzenlemeleri ve marka çalışmalarıdır.
Yerel Seo’nun Ana Temelleri
Yerel Seo şu ana temeller üzerine kurulacaktır;
- Site içerik düzenlemeleri
- Site teknik seo düzenlemeleri
- Google Benim İşletmem
- Backlink ve Marka Pazarlama Çalışmaları
Adım Adım Yerel Seo Aşamaları
Site İçerik Düzenlemeleri
Yerel seo ve genel seo çalışmalarında her zaman yapılması gereken ilk şey tam doğruluk içeren yeterli içerik oluşturmaktır.
Örnek Vaka Analizi
Denizli ilinde dekoratif parke taşı satan bir dükkanınız olduğunu varsayalım.
Doyurucu bir içerik için öncelikle, sahip olduğunuz tüm dekoratif parke modellerinin görsellerini boyutları, ağırlıkları ve renk seçeneklerine göre açık olarak belirtmelisiniz.
Adet yada paket bazlı satıyorsanız, bu parkelerin nakliyesi için nasıl bir araca ihtiyaç olacağından tutun, hangi tür dolgu malzemesi lazım bu konulara kadar açıklayıcı metinler içermeli.
Ürünlerinizin kaliteleri gösteren kalite belgeleri yada sertifikaları var ise onları da web siteniz de yayınlayınız.
Şirket bilgilerinizi, açık adresinizi ve sizlere ulaşmaları için irtibat telefon numaraları gibi standart bilgiler olmazsa olmazlardır.
Tüm bunları hazırladıktan sonra bir sonra ki adıma geçebiliriz.
Site Teknik Seo Düzenlemeleri
Web sitemizi içerik olarak hazırladıktan sonra yapılması gereken en önemli ikinci kısım web sitemizin teknik sorunlarının çözülmesi ve harika bir kullanıcı deneyimine hazırlanmasıdır.
Günümüzde Google aramaları artık çok büyük oranda mobil cihazlardan yapılmakta ve web sitenizin ilk olarak mobil uyumlu olması gerekmekte. Web siteniz mobil uyumlu sorgulamak için tıklayınız.
Mobil uyumlu olduktan sonra güvenli bir internet kullanımı için SSL sertifikasına geçiş yapmalısınız.
Görsel de gördüğünüz gibi bir ssl sertifikanız yok ise kırmızı okun gösterdiği gibi güvenli değil yazacaktır ve bazı tarayıcılar da web sitenize giriş izni verilmeyecektir ve buda size potansiyel müşteri kaybettirecektir.
Web siteniz de yapmanız gereken teknik iyileştirmeler aslında çok fazladır lakin, genel kapsam da bilmeniz gereken en önemli teknik konu ise, websitenizin açılış hızıdır.
Google hızlı açılan siteleri sevmekte ve artan mobil cihaz kapasitesi sayesinde hiç kimsenin geç açılan bir websitesine tahammülü bulunmamakta.
Web siteleri için ortalama açılma süreleri hakkında genel bir bilgi şu şekildedir;
- Eğer web siteniz 5 saniye içerisinde yükleniyorsa, tüm internet sitelerinin %25 inden daha hızlıdır
- Eğer web siteniz 3 saniye içerisinde yükleniyorsa, tüm internet sitelerinin %50 inden daha hızlıdır
- Eğer web siteniz 1,7 saniye içerisinde yükleniyorsa, tüm internet sitelerinin %75 inden daha hızlıdır
- Eğer web siteniz 0.8 saniye içerisinde yükleniyorsa, tüm internet sitelerinin %94 inden daha hızlıdır
Yapılan çalışmalar ve testler yukarıda ki sonuçları vermektedir ve kendi web sitenizin açılma hızları şu 3 site üzerinden ölçebilirsiniz;
- https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=TR
- https://www.webpagetest.org/
- https://gtmetrix.com/
Genel manada bu yukarıda bahsettiklerimizi yaptığınız da bir sonra ki adım olan Google Benim İşletmem kısmına geçebiliriz.
Google Benim İşletmem ve Seo İlişkisi
Google Benim İşletmem, lokal seo’nun en önemli aktörlerinden birisidir. Yeni açılmış bir firma ve web siteniz olsa bile, sadece Google işletmem de yer alarak ilk sıralarda gözükebilir ve marka bilinirliğiniz artabilir.
Örnek bir sorgu Ataşehir Halı Yıkamacı olarak arattığımız da yukarıda ki görsel gibi bir sonuç ekranı karşımıza gelmekte.
Google işletmem kısmında yer alırsanız bu gözüken firmalar gibi üst sıralarda yer alarak potansiyel müşteri elde etme imkanınız doğacaktır.
Google Benim İşletmem için detaylı içeriği sonra ki yazılarımız da ele alacağız, genel mana da lokal seo çalışmalarında ki yapılması gerekenler sıralamasında işletmem alanı bu şekil de önem arzetmektedir.
Backlink ve Marka Pazarlama Çalışmaları
Bir şehir de belki en iyi ciğer tavayı siz yapıyor olabilirsiniz, lakin insanların bundan haberi yoksa üzgünüm ki işletmeniz para kazanamayacak.
Yerel seo’nun en önemli aktörlerinden birisi de backlink çalışmaları ve marka pazarlama stratejileridir.
Backlink Çalışmaları
Backlink kavramına değinmek istersek, başka bir siteden size bağlantı verilmesine backlink denilmektedir.
Backlink’in seo ve yerel seo da ki önemi, Google’ın sıralama faktörleri arasında en etkili kriterlerden biri olmasıdır ve mantıken de bakıldığında biri size bir link vermişse muhakkak işe yarıyor olacağıdır.
Yerel seo’da backlink çalışmaları şu şekilde olmaktadır;
- Sosyal medya hesaplarında profil linkleri
- Yerel firma rehberlerine kayıt olma
- Editoryal reklam alma
- Tavsiye linkler alma
Yerel seo’da en önemli kısım hemen tüm sosyal medyalarda kurumsal hesaplar açmak ve oralarda işletmemiz hakkında resim ve içerik paylaşmak olacaktır.Zamanla takipçi sayılarının artması ve etkileşimler neticesinde bilinen bir marka olma yolunda ilerleyeceksiniz. Tavsiye sosyal medya siteleri ise; Instagram, Facebook, Youtube, Linkedin…
Organik olarak backlink almak seo açısından son derece önemlidir, en temiz organik backlinkler de kaliteli firma rehberleri ve dizinlerden alınmakta. Firmanızı açıklayan bir yazı metni ve iletişim numaralarıyla birlikte web sitenizin linki, size backlink olarak geri dönmüş olacaktır.
Firma rehberi ve dizin seçerken de kalite olmasına dikkat edelim. Kalite yönergeleri için ileri ki günlerde ki yazımızda detaylı olarak işleyeceğiz.
Editoryal link olarak, bulunduğunuz ilin yerel haber gazetelerinde, yada forum sitelerinde firmanızı tanıtıcı makale ve içeriklerle reklamınızı yapabilir bu sayede kaliteli ve yerel kaynaklardan link alarak backlink ağınızı genişletmiş ve kalitenizi arttırmış olursunuz.
Tavsiye linkler kapsamında ise, bulunduğunuz lokasyonda blog yayını yapan diğer işletme sahiplerinde misafir yazarlık yaparak yahut birbirinize destekler nitelikte link yapılarıyla yine backlink ağınızı güçlendirebilirsiniz.
Marka Pazarlama Çalışmaları
Klasik bir söz vardır, Google’da üst sıralar da olabilmek için hiç Google yokmuş gibi iş yapın derler. Bu ne demektir. Web sitenize gelen kitlenin geliş yollarını çeşitlendirmek demektir. Sadece google organik arama olarak sitenize ziyaretçi gelmesi güzeldir, lakin Google’ın her hafta ve hatta günlük algoritma güncellemelerine takılmadan yürümek artık oldukça zor olmakta.
Bu yüzden marka çalışmaları yaparken, sosyal medya aktif olarak kullanılmalı, daha sonrasında müşteri deneyimi en üst seviyeye çıkarmak için gereken diğer pazarlama yöntemleri kullanılmalı.
E-mail bültenleri hazırlanarak, potansiyel müşterilerinize yahut müşterilerinize düzenli olarak bilgilendirmeler, yeni kampanyalardan haberdar etme gibi etkinlikler yapabilirsiniz.
Bölgeniz de ki önemli ve desteklenmesi gereken konular da sponsorluk çalışmaları yaparak, hem gönülleri kazanabilir hem de marka bilinirliği sağlayabilirsiniz.
Genel olarak yerel seo çalışmaları bu şekilde yürümektedir, yukarı da bahsettiğimiz her konunun kendi içerisinde derinlemesine işlenecek olduğunu bildirir ve aklınıza takılanları yorum olarak göndermenizi rica ederiz.
Emre Seymenler, sahibi olduğu birçok internet sitesinde çeşitli alanlarda yazılar yazmaktadır. Makine mühendisi mesleğinin yanı sıra SEO (Arama motoru optimizasyonu) konusunda 15 yıldan fazla bir deneyime sahiptir. Bunlara ilaveten Python yazılım dilinin Django çerçevesi ile kendi çapında sistemler geliştirmektedir.