Seo çalışmaları yapabilmek için öncelikle seo terimleri nelerdir, ne anlama gelir bilmek gerekir. Seo terimleri ve karşılarında kısaca açıklaması olacak şekilde seo terimler sözlüğümüzü ilerleyen makaleler de daha geniş açıklamalarıyla bulmanız mümkün olacaktır.
Seo Terimleri Nedir? Ne Anlama Gelir?
A’dan Z’ye tüm seo terimleri ve açıklamaları;
- Ads; Google tarafından arama sonuç sayfasında ve yayıncı sitelerde gösterilen reklamlar.
- Anchor Text; Çapa metni, bir bağlantının linklendiği kelime, örnek “seo” kelimesi bir anchor texttir, çünkü https://www.kopekbaligi.com.tr sitesine bağlantı verilmek için kullanılmıştır
- Analytics; Google servisidir ve sitenin ziyaretçi istatistiklerini detaylı görme ve analiz etme amacıyla kullanılır
- Backlink; Bir sitenin başka bir siteye verdiği bağlantı.
- Bounce Rate; Hemen çıkma oranı, bir ziyaretçinin siteye giriş yaptıktan sonra hiç bir başka sayfaya geçmeden çıkış yapma oranı
- Broken Link; Artık var olmayan link, seo açısından değeri bu kırık linklerin backlink olarak geri kazanılmasıdır
- Canonical Link; Site içerisinde benzer içeriklerin ağa babasını tanımlamaya yarayan kod parçası
- Content; İçerik demektir, seo açısından önemi, ziyaretçiye aradığı ile ilgili en iyi içeriği sunmak önemlidir
- Dofollow Link; Sayfa içerisinde yer alan bağlantıya verilen tanımlamadır, bağlantıya yer aldığı sayfadan Pagerank olarak bir katkı sağlar.Seo açısından çok değerlidir.
- Domain; Alan Adı demektir, kopekbaligi.com.tr bir domain adı yani alan adıdır
- Domain Authority (DA); Eski PageRank algoritmasına benzeyen Moz tarafından bir çok faktöre göre değerlendirilip 0 – 100 arasında bir puanla alan adlarına tanımlanır. Seo açısından sıralama faktörü değildir, lakin backlink alımlarında kalite ölçümü bakımından referans kabul edilebilir.
- External Link; Site içerisinden başka site ve sayfalara verilen bağlantılardır
- Favicon; Web sitelerinin tarayıcı sekmelerinde isimlerinin solunda kalan küçük görsel
- Google Bot; Google arama motorunun web sitelerini tarama ve dizinine kaydetmek amacıyla kullandığı yazılım
- Hacklink; Bir sitenin illegal yöntemlerle hacklenerek, arka planda başka sitelere bağlantı vermesi
- Heading Tags; Html dilinde başlık etiketi olarak kullanılır, seo da ise önem derecesine göre alt başlıkları sıralamak için kullanılır, arama motorlarına önem bildirir
- Hosting; Web sayfalarının depolandığı ve internette yayınlandığı server
- Index; Google tarafından taranmış ve dizine eklenmiş web sayfaları, hızlı indexlenmek seo açısından önemli bir kriterdir
- Internal Link; Site içerisinde yer alan sayfaların birbirleri arasında bağlantı kurmaları, seo açısından önemi hangi sayfaların önemli olduğu ve PageRank açısından eşit dağılımın sağlanması açısından önemlidir
- Keyword; Anahtar kelime, Google sonuçlarında yükselmek istenilen hedef kelime
- Keyword Density; Anahtar kelimenin içerik içerisinde % kaç oranında geçtiğini ifade etmek için kullanılır, anahtar kelime yoğunluğu
- Link Değişimi; İki sitenin yada sayfanın karşılıklı olarak birbirlerine bağlantı vermesi
- Link Wheel; Bir çember şeklinde kurulan, ardışık olarak birbirine bağlantı veren ve aynı zamanda tümünün asıl siteye bağlantı verdiği backlink sistemi
- Meta Tag; Bir sitenin arka plan kodlarında başlık alanı içerisinde yer alan tanımlayıcı bilgiler bütünü
- Meta Description; Sitenin yada sayfanın bir kaç cümleyle özetlendiği, açıklandığı bilgi satırı
- Nofollow Link; Sayfa içerisinde yer alan bağlantıya verilen tanımlamadır, bağlantıya yer aldığı sayfadan Pagerank olarak bir katkı sağlamaz.Seo açısından her zaman değerlidir.
- Noindex; Arama motorlarına hangi sayfaların indexlenmemesi adına yardımcı olmak amacıyla kullanılan kod parçası
- On Page Seo; Site içerisinde yapılan düzenlemelerin bütünüdür.
- Off Page Seo; Site dışında yapılan çalışmalardır (backlink, sosyal medya, e-mail marketing…)
- PageRank; 2014 yılına kadar Google algoritması tarafından, sitenizin popülerlik durumuna göre verilen 0-10 arasında değişen puanları olan sıralama sistemi.Şuan ki anlamı çok daha farklı.
- Page Authority (PA); DA gibi PA da Moz tarafından belirlenen bir algoritmaya göre web sayfasının 0 – 100 puan arasında değerlendirilmesidir.
- Ranking Factors; Sıralama faktörleri demektir, arama motorlarının web sitelerini sıralamak için kullandığı kriterler
- Redirect; Link yönlendirilmesidir, eski linkin yeni linke yönlendirilmesi
- Robots.txt; Arama motoru botlarının sitenin neleri tarayacağını yahut taramayacağını ve de bazı özel yönlendirmeler içeren önemli bir dosya
- Sandbox; Google kalite yönergelerini ihlal ettiğiniz de sitenizin arama sorguların da yer almaması durumu
- SEO; Search Engine Optimization kelimelerinin baş harfleri, Türkçe olarak Arama Motoru Optimizasyonu demek.
- Sitemap; Sitemiz de var olan sayfaların arama motorlarınca kolay bulunabilmesi için hazırlanmış özel sayfalar
- Snippet; Arama sonuçlarında sitenin başlığı altında ekstra bilgiler içeren anlamlı kısımları
- Title; Sitenin yada sayfanın başlığı (Belirli bir limite kadar arama sonuç sayfasında görünür)
- 301 Redirect, Bir url’nin başka bir url’ye kalıcı olarak yönlendirilmesidir.
- 302 Redirect, Bir url’nin başka bir url’ye geçici olarak yönlendirilmesidir.
Seo dünyasında her saniye yeni bir terim yada metrik ortaya çıkmakta ve bizler de seo terimler sözlüğümüzü sürekli güncelleyeceğiz.
Emre Seymenler, sahibi olduğu birçok internet sitesinde çeşitli alanlarda yazılar yazmaktadır. Makine mühendisi mesleğinin yanı sıra SEO (Arama motoru optimizasyonu) konusunda 15 yıldan fazla bir deneyime sahiptir. Bunlara ilaveten Python yazılım dilinin Django çerçevesi ile kendi çapında sistemler geliştirmektedir.